Inspire Beats Review – Avoid them at all costs

December 2017 update: Three separate individuals have e-mailed me to say how grateful they were for this blog post. Turns out Wilson is still up to his scamming tricks, avoid him.

TL;DR: Inspire Beats are scam artists. They’ll cheerily take your money never to return with the leads they’ve promised you. Avoid them.

monkey

Here’s the low down on how I was scammed by Wilson Peng and his team.

On 16th January After making contact with Wilson, one of the founders of Inspire Beats, we discussed what leads we needed and placed an order for the Starter Package. The fee would be a monthly subscription, and so every month I expected to receive 110 fresh leads in return for a monthly subscription payment – neat!

I was very clear upfront about the nature of the leads we were looking for, I stated:

“The leads we’re looking for are primarily UK businesses with between 10 and 50 employees.”

Wilson confirmed that he was working on the leads and that we’d get them soon. Sure enough, we did and on the 11th February we received a Google spreadsheet. Here’s where the real fun began.

On looking at the spreadsheet Wilson had only sent us half of the 110 leads we had paid for. We had also been billed for the second batch of leads in month two. So I was down two months payment, and had only half the leads I’d paid for in the first month.

This made me nervous so I reached out to Wilson to ask for my second payment back and request the second half of the leads we’d paid for. This is what I got back:

Hey Simon, you’re 2nd half will be ready within the next few days. Sure, no worries I can refund you for the 2nd charge and cancel your subscription.

Great! Or so I thought.

Cue months of chasing for the second batch of leads which finally appeared on the 12th April – but they were companies in the USA! I emailed Wilson right away to say that the leads were not as per my original request for UK companies, and Wilson responded with:

Let me look into it and fix it for you. It will take 2-3 days max. I will email you this time as soon as it’s ready.

and when I chased after having heard nothing

Hey Simon, wasn’t the sheet already updated a while back? I think your account was already canceled a few months back, so we didn’t add anymore new leads to it.

Let me know if you have anymore questions,

Wilson

What?

By the end of April I was furious. My time had been wasted, I had no new leads, and zero confidence they would ever be delivered. I emailed Wilson to tell him I’d like half of my money back rather than the leads and on the 2nd May Wilson wrote back:

Hey Simon, hope you had an excellent weekend. I completely understand. I’ll refund half of the payment through our platform back to your CC.

Well that was over a month ago, and despite e-mailing Wilson multiple times a week we’re still not in receipt of a refund.

If you value your time time and your sanity do not use Wilson’s Inspire Beats service. It’s a disorganised mess that will rip you off and leave you frustrated.

5 thoughts on “Inspire Beats Review – Avoid them at all costs

  1. Same thing happened to us but worse. We got 1 of 4 articles he was suppose to deliver (after mistakenly paying in advance $600) and the article didn’t even appear to be written by a native english speaker. Than he made up a bunch of excuses and when we asked for our money back claimed to have been in the hospital and without computer access for months, and then just disappeared. Its now been 6 months.

  2. Sounds like a huge scam. I found them on YouTube, but saw their website is down. Have you heard anything in the meantime? Did you ever get a refund?

    1. Sorry for the delay friend, unfortunately not but sometimes the cost of the lesson is worth more than the services that were originally on offer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*